Hahn slår til igen!

Efter at have afvist Statens tilskud til genindførelse af køkkener på plejehjemmene, som 70 kommuner har sagt ja til, har Heino Hahn, viceborgmester, udvalgsformand, m.m, i sin uudgrundelige visdom fundet et nyt spareobjekt blandt de ældre, nemlig deres mulighed for, efter visitering, at få varer bragt ud fra den lokale butik, en udbringning som kommunen hidtil har betalt, men det skal stoppes nu, mener Heino Hahn. For som han udtaler: “Hvis jeg skal vælge mellem om fru Olsen skal have skiftet ble, eller om vi skal betale for, at nogle borgere får bragt varer ud, så vil jeg til enhver tid sætte den personlige pleje højst”. Nu kan det forhåbentlig aldrig blive et valg, om fru Olsen skal have skiftet ble, og slet ikke at det er et valg Heino Hahn, trods sin høje stilling, kan træffe. Den helt absurde begrundelse for at stoppe betalt udbringning lyder, at man selv kan ringe og bestille varer, så er man også i stand til, selv at sørge for udbringningen. Så resultatet bliver nu, at de allerældste, de 80- til 90-årige borgere, får pålagt denne ekstra udgift, til en i forvejen beskeden folkepension.

Bent Jørgensen, Hårbøllevej 60, 4792, Askeby, Møn