Store ord og fedt flæsk

Blot et par måneder efter, at det borgerlige flertal med Heino Hahn, DF, i spidsen, har afvist at genindføre køkkener på plejehjemmene, i modsætning til hvad et flertal af landets kommuner nu har besluttet, så dukker der minsandten en valgannonce op, hvor Venstres Karina Foss storsmilende udtaler: “Køkkenerne tilbage til plejehjemmene”. Det kan man selvfølgelig kun være enig i, men spørgsmålet er jo, om Karina Foss pludselig har fået sit parti med sig, i håb om, at vinde nogle ældre vælgere tilbage? Men for et par måneder siden, var der ingen vaklen i geledderne hos de borgerlige, for selv et forslag om, idet mindste forsøgsvis, at lade et par plejehjem genstarte de køkkener de allerede har, blev afvist af Heino Hahn, med de vise ord, at man ikke kunne gøre forskel på plejehjemmene. Men nu bliver det da interessant, at se de borgerliges kommende valgannoncer, for efter deres 4 års regime i Vordingborg Kommune, er der rigeligt af deres udførte politik, at tage afstand fra. Men så er det da heldigt, at folks hukommelse er bedre, end man åbenbart tror.

Bent Jørgensen, Hårbøllevej 60, 4792, Askeby, Møn